Reunie-kerkdienst Open Hofkerk Apeldoorn, “Back to '78”, zondag 14 november a.s.

Op zondag 14 november vindt er een speciale kerkdienst en ‘afterparty’ plaats in de Open Hofkerk in Apeldoorn, Boerhaavestraat 60, 7316 JD Apeldoorn - met als thema: “Back to ‘78”. Het is een bijeenkomst bestemd voor iedereen die er in de jaren 1970-1985 kind was, er wel eens kwam, of in de wijk woonde. De kerk werd gebouwd in 1967. Hele generaties zijn opgegroeid in en rond de wijk Kerschoten waar de Open Hof kerk staat. Een jonge wijk in de jaren ’60,' 70, ‘80. Kinderen groeiden op en vlogen uit, soms wereldwijd. Ouders bleven er wonen. De kerk vergrijsde. Op zondag 14 november 2010 organiseren we een reunie van iedereen die jong was in de jaren ’70 en ‘80: ’Back to ‘78’ dus, naar de hit van Gruppo Sportivo - als je die kent, was je toen jong.

Heb je herinneringen aan de jeugdclubs die bloeiden, of aan het koor Resurrection o.l.v. Peter Veenhuizen waar je misschien op zat? Heb je trauma's aan de verplichte kerkgang overgehouden? Ben je nog lid van een kerk of niet? Ben je nog gelovig? De vraag is: wat heb je achtergelaten en wat heb je meegenomen. Dominee Fred Omvlee groeide ook op in de Open Hofkerk en stelde zich jaren later voor de keuze: “Of ik laat me uitschrijven, of ik ga theologie studeren”. Het werd het tweede, hij kijkt met zijn leeftijdsgenoten terug op de jaren' 70 en '80.

De interactieve kerkdienst wordt nu voorbereid door o.a. Bert Anvelink, Mariëlle Walter, Marja Kolkman, Margreet Omvlee en Carla van Surksum. De dienst begint om 10.00 uur, vanaf 09.30 uur is er koffie en na de dienst is er een borrel en soep om na te praten en elkaar te ontmoeten.

Kijk op het weblog www.openhofkerkreunie.blogspot.com en meld je aan. Geef het door aan mensen die je nog kent van die tijd, of mensen die je weer wilt zien!

Heb je ideeën voor de kerkdienst of andere vragen: ds. Fred Omvlee, mail: fredomvlee@gmail.com, 06-53441895 of www.twitter.com/fromvlee